Selamat datang ke laman web rasmi Pejabat Pendaftar , Universiti Sultan Zainal Abidin

Pertanyaan?

09-668 8888

Alamat

UniSZA, Kampus Gong Badak, 21300 Kuala Nerus, Terengganu

Bahagian Sumber Manusia

Seksyen Pelantikan
  • Menguruskan permohonan perjawatan tahunan melalui ABM dan Luar ABM.
  • Menguruskan waran perjawatan.
  • Menguruskan permohonan emolumen tahunan staf.
  • Menguruskan pengiklanan jawatan.
  • Menguruskan pengambilan staf akademik dan bukan akademik (Tetap, Kontrak dan Sambilan).
  • Menguruskan perletakan dan penamatan jawatan.
  • Menguruskan pembaharuan kontrak perkhidmatan staf.
  • Menguruskan penanggungan kerja.
  • Menguruskan penyaluran maklumat kepada KPT/JPA.
  • Menguruskan permohonan peminjaman ke agensi luar.
  • Urus setia JK Pemilih Staf Akademik dan Bukan Akademik.
  • Menguruskan penyelarasan/ semakan gaji permulaan.
  • Mengurus penempatan dan pertukaran staf.
  • Mengurus permohonan Visa/Pas Penggajian.
  • Mengurus Audit Perjawatan.
Seksyen Kenaikan Pangkat dan Prestasi
  •  Menguruskan kenaikan pangkat staf akademik dan bukan akademik.
  •  Menguruskan penilaian prestasi staf akademik dan bukan akademik.
  •  Menguruskan pencalonan pingat kebesaran.
  •  Menguruskan pemangkuan.
  •  Urus setia Panel Pembangunan Sumber Manusia.
  •  Urus setia Majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC).
  •  Urus setia JK Kesepakaran Universiti Kenaikan Pangkat Staf Akademik.
  •  Urus setia JK Pemilih Kenaikan Pangkat Staf Akademik dan Bukan Akademik
  •  Urus setia Dasar Pemisah (Exit Policy).
  • Menguruskan pemprosesan Hadiah Pergerakan Gaji (HPG)
Seksyen Data, HRMIS & Rekod
  • Menguruskan fail peribadi staf.
  • Menguruskan Buku Rekod Perkhidmatan (BRP).
  • Menguruskan data HRMIS.
  • Mengurus dan menyelenggara sistem maklumat dan pangkalan data.
  • Menyediakan data dan statistik sumber manusia.
  • Menguruskan data MyMohes, data KPI Pejabat Pendaftar
Seksyen Saraan, Kemudahan & Kebajikan
  • Menguruskan tuntutan elaun serta kemudahan staf.
  • Menguruskan perbekalan pakaian seragam.
  • Menguruskan pengisytiharan harta dan pinjaman kerajaan.
  • Menguruskan subsidi yuran Taska.
  • Menguruskan pemprosesan kenaikan gaji tahunan serta pengeluaran penyata perubahan gaji.
  • Menguruskan perubahan emolumen staf bulanan.
  • Menguruskan pembayaran bonus/ Bantuan Khas Kewangan/ Bantuan Khas Aidilfitri.
  • Menguruskan permohonan tambang mengunjungi wilayah asal.
  • Menguruskan hal ehwal perubatan staf berdasarkan keperluan perubatan (Bab F), tuntutan perubatan dan  perakuan rawatan.
  • Menguruskan surat jaminan hospital (e-GL).
  • Menguruskan klinik panel UniSZA dan mesyuarat Jawatankuasa Klinik Panel.
  • Menguruskan Mesyuarat Majlis Bersama Jabatan (MBJ) UniSZA.
  • Mengurus Insurans/ Takaful Staf (Takaful Keluarga Berkelompok Staf UniSZA/ Insurans Salahlaku Perubatan (Pusat Kesihatan Pelajar & Fakulti Perubatan)/ Insurans Kesihatan Keluar Negara Atas Urusan Persendirian dan Rasmi.
  • Menguruskan khairat kematian staf UniSZA.
  • Menguruskan tuntutan kepada PERKESO (Tuntutan Hilang Upaya Sementara/Kekal).
  • Menguruskan Borang Permohonan Rawatan Di Luar Stesen.
  • Menguruskan Pendaftaran Kelayakan Rawatan Perubatan Di Klinik Panel dan Hospital Kerajaan Bagi Anak Masih Belajar / Hilang Upaya (e-Kebajikan).
  • Menguruskan Tabung Khairat Staf UniSZA
Seksyen Persaraan & Khidmat Sokongan
  • Menguruskan cuti staf/ cuti dalam perkhidmatan.
  • Menguruskan pengesahan dalam perkhidmatan.
  • Menguruskan pemberian taraf berpencen dan percantuman perkhidmatan.
  • Menguruskan pendaftaran KWAP/ PERKESO.
  • Menguruskan perakuan caruman KWSP.
  • Menguruskan persaraan staf.
  • Menguruskan permohonan kebenaran pekerjaan luar.
  • Menguruskan pinjaman perumahan serta elaun bertukar dan berpindah rumah.
  • Urus setia modul kehadiran staf.
  • Menguruskan pendaftaran kelab dan persatuan pegawai.
  • Urus setia Lembaga Perubatan.
  • Urus setia Ex-Gratia Bencana Kerja.
  • Menguruskan perakuan pekerja
Seksyen Bimbingan Staf
  • Menguruskan kaunseling dan penasihatan staf.
  • Menguruskan program saringan, intervensi dan pemerhatian di bawah Dasar Pemisah (Exit Policy).
  • Kebajikan staf.
Seksyen Cuti Belajar
  • Menguruskan cuti belajar staf akademik dan bukan akademik.
  • Menguruskan permohonan Program Sangkutan-Industri, Cuti Sabatikal, Sub Kepakaran dan Post Doktoral staf UniSZA ke Agensi Luar
  • Mengurus mesyuarat Jawatankuasa Cuti Belajar
  • Mengurus Sangkutan Pegawai Dalam dan Luar Negara (Staf Akademik dan bukan akademik)
  • Pengurusan pembayaran elaun dan tuntutan bayaran sepanjang pengajian.
  • Menganalisa kedudukan/pencapaian semasa staf cuti belajar di peringkat Universiti agar ia selaras dengan perkembangan universiti keseluruhannya.
  • Mengurus surat ucapan tahniah penganugerahan PhD dan Sarjana.
  • Mengurus tuntutan ganti rugi bagi pelanggaran perjanjian Cuti Belajar
  • Mengurus permohonan skim pembangunan kerjaya staf termasuk Skim Cuti Belajar.
  • Membuat penandarasan program transformasi kerjaya dengan Universiti lain di dalam dan di luar Negara.

Bahagian Governan dan Pentadbiran Am

Seksyen Governan
  • Mengurus Hal Ehwal Governan dan Dasar-Dasar Universiti.
  • Menyelaras Pekeliling-Pekeliling dan Dasar-Dasar Kerajaan, Universiti dan Pejabat Pendaftar.
  • Menyelaras Struktur dan Organisasi Universiti.
  • Urus Setia Pelan Strategik Pejabat Pendaftar.
  • Urusan Pewartaan Tanah Universiti berkaitan Pemberimilikan, Pajakan, Cukai & lain-lain.
  • Urusan Perekodan Penubuhan Pusat Tanggungjawab (PTj) Universiti.
  • Urusan Dokumen Sistem Pengurusan Kualiti dan Risiko (SPKR) Pejabat Pendaftar.
Seksyen Keurussetiaan Lembaga Pengarah Universiti
  • Keurusetiaan Mesyuarat LPU
  • Sekretariat Jawatankuasa di bawah Lembaga (portfolio Pendaftar)
  • Mengurus Kelulusan Lembaga Pengarah UniSZA secara edaran.
  • Sekretariat pelantikan Timbalan-Timbalan Naib Canselor.
  • Mengurus hal ehwal Canselor/Pro Canselor.                                     
  • Mengurus hal ehwal tadbir urus Lembaga Pengarah Universiti. 
  • Mengurus pelantikan/sambung lantik/penamatan Ahli Lembaga Pengarah Anak Syarikat, UHSB. 
  • Pengurusan Majlis Lembaga Pengarah UniSZA.
Seksyen Senat & Konvokesyen
  • Urus setia Mesyuarat Senat Universiti 
  • Urus setia Majlis Idul Ilmi Konvokesyen UniSZA 
  • Urus setia Mesyuarat Ijazah Kehormat 
  • Mengurus pelantikan Penilai Luar/Pemeriksa Luar
  • Mengurus pelantikan Ahli Senat 
  • Mengurus pemilihan Profesor sebagai Ahli Senat 
  • Mengurus pemilihan Ahli Senat sebagai Jawatankuasa Pemilih 
  • Mengurus pemilihan wakil Senat ke Lembaga Pengarah Universiti 
  • Mengurus pelantikan ahli Jawatankuasa dan petugas Majlis Idul Ilmi Konvokesyen
Seksyen Pentadbiran Am
  • Menyelaras penyediaan Anggaran Belanja Mengurus (ABM) Pejabat Pendaftar.
  • Mengurus Tempahan Tiket Penerbangan.
  • Mengurus Tempahan Makan dan Minum.
  • Mengurus Mel Kampus.
  • Mengurus Perkhidmatan Telefonis.
  • Mengurus Kewangan dan Aset Pejabat Pendaftar.
  • Menyelaras dan mengawal Dokumen Kualiti Pejabat Pendaftar.
  • Mengurus Sistem Fail dan Rekod Universiti dan Pejabat Pendaftar
  • Mengurus Laman Sesawang dan Multimedia Pejabat Pendaftar.
  • Mengurus Panjar Wang Runcit (PWR).
  • Mengurus Permohonan Staf UniSZA untuk ke Luar Negara.
Seksyen Kenderaan
  • Menguruskan perolehan, pengagihan, penjadualan, penyenggaraan, pemeriksaan keselamatan dan pelupusan Kenderaan Jabatan selaras dengan peraturan semasa.
  • Memastikan pusat tanggungjawab yang mempunyai kenderaan jabatan merekod dengan teratur penggunaan buku log yang telah disediakan.
  • Menyemak kos penyenggaraan dan pembaikan kenderaan. Sekiranya kos tersebut meragukan,laporan hendaklah dibuat kepada Ketua Jabatan untuk dirujuk kepada Wokshop Kerajaan bagi mendapatkan laporan teknikal dan syor mengenai masalah tersebut.
  • Menerangkan tanggungjawab pemandu kepada semua pemandu di bawah seliaannya.
  • Memberi perhatian kepada aspek keselesaan, tatasusila dan kebajikan pemandu.
  • Menguruskan pemeriksaan kesihatan pemandu, sekiranya perlu.
  • Memantau Penggunaan Kad Sistem Bayaran Tol Tanpa Resit dan SmartTAG, Kad Inden dan merekodkan notis kesalahan lalu lintas/saman dalam Buku Log.
  • Mengesahkan kenderaan dan kelengkapan berfungsi dengan baik semasa pertukaran pemandu.
  • Memastikan bahawa semua tindakan diambil apabila berlaku kemalangan sebagaimana yang dikehendaki di dalam WP 4.2 - Kemalangan Yang Melibatkan Kenderaan Kerajaan Malaysia dan pindaannya.
  • Mengatur pemeriksaan berkala di bengkel panel untuk menilai tahap keselamatan dan prestasi kenderaan sentiasa dalam keadaan terbaik.
  • Menguruskan perolehan dan pengagihan Pakaian Akademik sebelum konvokesyen berlangsung. 
  • Menguruskan pemulangan pakaian Akademik selepas konvokesyen berlangsung.

Hubungi Kami

Pejabat Pendaftar
Aras 3, Bangunan Canselori
Universiti Sultan Zainal Abidin
Kampus Gong Badak
21300 Kuala Nerus
Terengganu Darul Iman

  09-668 8888
  09-668 xxxx
  pendaftar@unisza.edu.my

logo left

FB@Pendaftar

Waktu Operasi

Ahad hingga Rabu
8.00 am - 01.00 pm
2.00 pm - 4.45 pm

Khamis
8.00 am - 01.00 pm
2.00 pm - 4.30 pm

Jumaat, Sabtu & Cuti Umum
Tutup