• PROFIL
  • Latar Belakang

Latar Belakang

Pejabat Pendaftar Merupakan Sebuah Jabatan Utama Pentadbiran Dalam Sistem Pengurusan Universiti. Jabatan Ini Berfungsi Sebagai Peneraju Kepada Pengurusan Dan Pembangunan Sumber Manusia, Pembangunan Organisasi, Pentadbiran Umum, Khidmat Pengurusan Dan Kesihatan Staf Serta Urusetia Kepada Pihak-Pihak Berkuasa Universiti.

OBJEKTIF

  • Merancang Dan Melaksanakan Program-Program Pengurusan Dan Pembangunan Sumber Manusia.
  • Bertindak Sebagai Pusat Pengurusan Maklumat / Data
  • Menjadi Nadi Kepada Pentadbiran Universiti.
  • Mengurus Khidmat Perundangan
  • Mengalakkan Suasana Persekitaran Kerja Yang Selamat Sejajar Dengan Akta Keselamatan Dan Kesihatan Pekerja 1994
     

STRATEGI

  • Menyediakan ‘Succession Plan’
  • ‘Grooming’ Pegawai
  • Kemahiran Teknikal Dalam Kerja-kerja Rutin
  • Pegawai Yang Mempunyai ‘Multi Tasking’
  • Added Value Pegawai
  • Menyediakan kumpulan Penolong Pendaftar yang mempunyai kelulusan Akademik yang tinggi menjelang 2015
  • Ijazah Sarjana :  10 – 15 orang
  • Ijazah Doktor Falsafah (PhD) :  5 - 8 orang
  • Pendedahan ‘Attachment’ kumpulan Penolong Pendaftar ke institusi serantau dan antarabangsa
  • Lawatan Kerja Ke Institusi Luar Negara
  • Pembukaan Minda – ‘Jauh Perjalanan Banyak Pengalaman’
  • Kreativiti
  • Penanda Aras
  • Perluaskan – ‘E’  Dalam Semua ‘Core Business’
  • Budaya Permudah Kerja/Inovasi/ ‘Seronok Berada Di Pejabat’
  • Kemahiran Bahasa

PrintEmail